UCHWAŁA Nr XIV/106/2016

RADY GMINY TŁUCHOWO
z dnia 28 czerwca 2016r.


zmieniająca uchwałę w sprawie budżetu Gminy Tłuchowo na rok 2016

Na postawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym
(t.j. Dz. U. z 2015r., poz. 1515 z późn. zm.) oraz art. 211, 212, 214, 215, 222, 235, 236, 237, 258, 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2013r., poz. 885 z późn. zm.)


RADA GMINY

uchwala, co następuje:

§ 1



W UCHWALE Nr X/62/2015 RADY GMINY TŁUCHOWO z dnia 30 grudnia 2015r.
w sprawie budżetu Gminy Tłuchowo na rok 2016
zmienionej:

- ZARZĄDZENIEM Nr 0050.4.2016 WÓJTA GMINY TŁUCHOWO z dnia 22 stycznia 2016r.,

- ZARZĄDZENIEM Nr 0050.5.2016 WÓJTA GMINY TŁUCHOWO z dnia 29 stycznia 2016r.,

- UCHWAŁĄ Nr XII/94/2016 RADY GMINY TŁUCHOWO z dnia 24 marca 2016r.,

- ZARZĄDZENIEM Nr 0050.15.2016 WÓJTA GMINY TŁUCHOWO z dnia 31 marca 2016r.,

- ZARZĄDZENIEM Nr 0050.17.2016 WÓJTA GMINY TŁUCHOWO z dnia 8 kwietnia 2016r.,

- ZARZĄDZENIEM Nr 0050.20.2016 WÓJTA GMINY TŁUCHOWO z dnia 18 kwietnia 2016r.,

- UCHWAŁĄ Nr XIII/98/2016 RADY GMINY TŁUCHOWO z dnia 28 kwietnia 2016r.,

- ZARZĄDZENIEM Nr 0050.23.2016 WÓJTA GMINY TŁUCHOWO z dnia 12 maja 2016r.,
- ZARZĄDZENIEM Nr 0050.25.2016 WÓJTA GMINY TŁUCHOWO z dnia 10 czerwca 2016r.,


wprowadza się następujące zmiany:


1. §1 otrzymuje brzmienie:

Ustala się łączną kwotę dochodów budżetu na 2016 rok w wysokości 19 326 908,54 zł,
z tego:

1. dochody bieżące w wysokości 18 667 158,54 zł,

2. dochody majątkowe w wysokości 659 750,00 zł, zgodnie z Załącznikiem nr 1

 

  1. §2 otrzymuje brzmienie:

Ustala się łączną kwotę wydatków budżetu na 2016 rok w wysokości 20 314 908,54 zł,
z tego:

1. wydatki bieżące w wysokości 17 984 908,54 zł,

2. wydatki majątkowe w wysokości 2 330 000,00 zł, zgodnie z Załącznikiem nr 2



  1. §6 otrzymuje brzmienie:

  1. Ustala się planowany deficyt budżetu w wysokości 988 000,00 zł, który zostanie pokryty wolnymi środkami z tytułu rozliczeń kredytów i pożyczek w wysokości
    311 753,00 zł oraz przychodami pochodzącymi z planowanych do zaciągnięcia pożyczek lub kredytów w kwocie 676 247,00 zł.


4. §7 otrzymuje brzmienie:

Określa się:

1. łączną kwotę przychodów budżetu w wysokości 1 347 680,00 zł, w tym przychody
z wolnych środków z tytułu rozliczeń kredytów i pożyczek z lat ubiegłych – 671 433,00 zł (które przeznacza się w wysokości 359 680,00 zł na spłatę krajowych pożyczek i kredytów
i w wysokości 311 753,00 zł na pokrycie zaplanowanego deficytu) oraz przychody z zamiaru zaciągnięcia pożyczek lub kredytów na pokrycie planowanego deficytu w wysokości
676 247,00 zł,

2. łączną kwotę rozchodów budżetu w wysokości 359 680,00 zł na spłaty wcześniej otrzymanych krajowych pożyczek i kredytów,

zgodnie z Załącznikiem nr 5



5. §8 otrzymuje brzmienie:

1. Ustala się limity zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz kredytów
i pożyczek zaciąganych na:

          1) sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu - w kwocie 1 000 000,00 zł,

2) sfinansowanie planowanego deficytu budżetu - w kwocie 676 247,00 zł,



6. §11 otrzymuje brzmienie:

Ustala się zestawienie planowanych kwot dotacji udzielanych z budżetu gminy:

  1. dotacje dla jednostek sektora finansów publicznych - 467 000,00 zł

2. dotacje dla jednostek spoza sektora finansów publicznych - 452 000,00 zł,
zgodnie z Załącznikiem nr 7

7. §14 otrzymuje brzmienie:

Upoważnia się Wójta do:

1. zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych na:

1) sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu – w kwocie 1 000 000,00 zł,

2) sfinansowanie planowanego deficytu budżetu – w kwocie 676 247,00 zł,



2. przekazania uprawnień jednostkom organizacyjnym do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna
dla zapewnienia ciągłości działania Gminy i z których wynikające płatności wykraczają
poza rok budżetowy na łączną kwotę 900 000 zł,

3. dokonywania zmian w planie wydatków na uposażenia i wynagrodzenia ze stosunku
pracy oraz w planie wydatków majątkowych polegających na przesunięciach między
rozdziałami i paragrafami w ramach działu klasyfikacji budżetowej,

4.lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach
niż bank prowadzący obsługę budżetu.


8. W załącznikach Nr 1, Nr 2 i Nr 4 do uchwały budżetowej wprowadza się zmiany określone odpowiednio załącznikami Nr 1, Nr 2 i Nr 3 do niniejszej uchwały.


9. Załączniki Nr 5 i Nr 7 do uchwały budżetowej otrzymują nowe brzmienie określone odpowiednio załącznikami Nr 4 i Nr 5 do niniejszej uchwały.



§2

Wykonanie Uchwały powierza się Wójtowi.



§3

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu.


                                                                                                                                    Przewodnicząca

                                                                                                                                Rady Gminy


                                                                                                                                            Wioletta Kuczmarska



 



UZASADNIENIE
do UCHWAŁY Nr XIV/106/2016 RADY GMINY TŁUCHOWO
z dnia 28 czerwca 2016r.

 

Dokonuje się zwiększenia planu dochodów na 2016r. ogółem o 43 490,00 zł, z tytułu:

- dotacji z Kujawsko-Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Bydgoszczy z przeznaczeniem na wypłatę zasiłków stałych o 3 404,00 zł (zgodnie z pismem WFB.I.3120.3.39.2016 z dnia 17 czerwca 2016r.),

- planowanych udziałów mieszkańców w kosztach zakupu pojemników na odpady
o 36 000,00 zł,

- otrzymanego wynagrodzenia z PZU S.A. w ramach decyzji prewencyjnej o współpracy pomiędzy PZU S.A. a szkołami i przedszkolem o 4 032,00 zł,

- opłaty skarbowej o 54,00 zł.


Dokonuje się także zwiększenia planu wydatków ogółem o 414 490,00 zł,
w szczególności na:

- wydatki bieżące związane z gospodarką ściekową o 33 000,00 zł,

- wydatki bieżące związane z gospodarką wodociągową o 16 500,00 zł,

- wydatki bieżące związane z utrzymaniem dróg gminnych o 75 000,00 zł, w tym
o 10 000,00 zł na opracowanie dokumentacji na przebudowę drogi wojewódzkiej Nr 541 Sierpc - Tłuchowo - Dobrzyń nad Wisłą od km 107342 do km 107550, polegającej
na budowie chodnika,

- wydatki bieżące związane z utrzymaniem mienia gminy o 3 000,00 zł,

- remont schodów zewnętrznych budynku urzędu gminy o 50 000,00 zł,

- usługi związane z funkcjonowaniem urzędu gminy o 10 000,00 zł,

- bieżące funkcjonowanie jednostek Ochotniczych Straży Pożarnych na terenie Gminy
o 20 500,00 zł,

- wydatki związane z bieżącym funkcjonowaniem szkół i przedszkola o 9 086,00 zł,

- dowożenie uczniów do szkół o 10 000,00 zł,

- zwrot kosztów uczęszczania dzieci z terenu naszej Gminy do przedszkoli znajdujących się na terenie innych gmin o 5 000,00 zł,

- wypłatę zasiłków stałych w związku z otrzymaną dotacją od Wojewody Kujawsko - Pomorskiego o 3 404,00 zł,

- usługi związane z oświetleniem drogowym o 3 000,00 zł,

- wykonanie ogrodzenia świetlicy wiejskiej w Borowie o 7 000,00 zł,

- pokrycie kosztów energii elektrycznej obiektu Orlik o 4 000,00 zł.


W ramach wydatków bieżących dokonuje się przeniesienia planu wydatków między paragrafami w celu realizacji zadania dotyczącego zagospodarowania terenu znajdującego się w centrum wsi Jasień o 7 211,00 zł, w ramach wydatków oświatowych o 3 500,00 zł
oraz w zakresie wydatków dotyczących bieżącego utrzymania ochotniczych straży pożarnych o 2 110,00 zł.


Dokonuje się także zmiany nazwy paragrafu zadania inwestycyjnego dotyczącego dofinansowania zakupu samochodu ratowniczo - gaśniczego dla OSP w Tłuchowie dodając sformuowanie "w ramach Projektu pn. Nowoczesne służby ratownicze - zakup pojazdów dla jednostek Ochotniczych Straży Pożarnych - etap I" oraz zmiany czwartej cyfry paragrafu
na "9".


Wrowadza się nowe zadania inwestycyjne pn: "Zagospodarowanie terenu wokół budynków użyteczności publicznej w Tłuchowie przy ul. Sierpeckiej" przeznaczając w tym roku na dokumentację 15 000,00 zł oraz "Zakup pojemników na odpady komunalne" przeznaczając
na ten cel 150 000,00 zł.


W celu zapewnienia środków finansowych na wyżej wymienione zadania wprowadza się
do budżetu wolne środki z tytułu rozliczeń kredytów i pożyczek z lat ubiegłych w wysokości
671 433,00 zł. Planowany deficyt ulega zwiększeniu z kwoty 617 000,00 zł do kwoty
988 000,00 zł. Wolne środki przeznacza się na spłatę rat wcześniej zaciągniętych kredytów
i pożyczek w wysokości 359 680,00 zł oraz na częściowe pokrycie zaplanowanego deficytu tj. 311 753,00 zł.

Planowany deficyt planuje się więc pokryć wolnymi środkami z tytułu rozliczeń kredytów
i pożyczek z lat ubiegłych w wysokości 311 753,00 zł oraz kredytami lub pożyczkami
w kwocie 676 247,00 zł.

Wobec powyższego planowana w tym roku kwota zaciąganych pożyczek i kredytów ulega zmniejszeniu z kwoty 976 680,00 zł do kwoty 676 247,00 zł tj. o 300 433,00 zł.

Po uwzględnieniu powyższych zmian budżet gminy po stronie dochodów wynosi
19 326 908,54 zł, natomiast po stronie wydatków 20 314 908,54 zł.


Mając na uwadze prawidłowe wykonanie planu dochodów i wydatków budżetowych wprowadza się powyższe zmiany w uchwale budżetowej na rok 2016.


                                                                                                                                    Przewodnicząca

                                                                                                                                    Rady Gminy


                                                                                                                                                Wioletta Kuczmarska